Кулинарно

сряда, 15 септември 2010 г.

Мирис на море (част втора)

** Продължение от Мирис на море (част първа), където ще намерите студено и топло предястие и салата.

Като човек израстнал на брега на морето е направо срамно, че днес приготвих точно.. скумрия, но пък се реванширах с малко по-различното и приготвяне.

Основно ястие: ПЪЛНЕНА СКУМРИЯ С КАМЕМБЕР












(1) Необходими продукти:
4 средно големи скумрии
2 домата
4 резена сирене камембер
подправки (сол, девисил, чесън на прах, копър)
зехтин

(2) Изчистете и разполовете скумрията (без да я прекъсвате на опашката). Изчистете костта, за малките използвайте кухненска пинсета.
(3) Овкусете филетата, наредете домати на резени и парчето сирене.
(4) Затворете скумрията и с помоща на готварски конец я стегнете да придобие първоначалната си форма.
(5) Наредете в подмазана тава и полейте с малко зехтин.
(6) Печете на 200 градуса до порозовяване.

Гарнитура: ПЕЧЕНИ АРОМАТНИ КОРЕНОПЛОДНИ

Ето още един великолепен начин да се заместят мазните и нездравословни пържени картофи. А и личното ми мнение е, че са и възможно най-блудкавата гарнитура (пържените картофи де).






(1) Продукти:
6 бр. картофи (сладки и обикновени)
1 бр. червено цвекло
1 цяла глава чесън
1 стрък свежа чубрица
20 гр. масло
50 мл. вода
сол

(2) Изрязаната в горната си част скилидка чесън слагам в средата, тя ще си пусне аромата, без да доминира над останалия вкус.
(3) Нарязвам на колелца картофите и цвеклото и нареждам в кръг със застъпване, покривам с няколко тънки листа масло, и стръка чубрица. Наливам водата, посолявам. Покривам с капак и пека до зачервяване и готовност на картофите).

Десерт: КАРАМЕЛИЗИРАНИ КРУШИ

      Обичам да правя този десерт по ред причини. Първо е 2 минутка за приготвяне, вкусно е и е ефектно. А и.. ми прилича на цигулка, едно от най-красивите за мен творения на човека.







      Няма кой знае каква философия. Разрязани на половина круши, малко кафява захар и една ядка. Пече се на 180 градуса, до готовност според вашия вкус, аз ги обичам не много изпечени. За мен, този плод е достатъчно сладък сам по себе си, затова захарта ми е само за идеята и специфичния вид с нея.





Ако към това меню добавите плато със сушени меса/колбаси между основното и десерта е чудесно 6 степенно меню.

Аз отивам да унищожа още една круша и.. лека нощ от мен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар