Кулинарно

сряда, 15 септември 2010 г.

Бадемови бишкоти

ВМЕСТО ПСИХОТЕРАПЕВТ

     То не беше носталгия, то не беше меланхолия. Така се бях депресирала, че дори класическата шопинг терапия, която си проведох вчера не помогна. Новите пътъци и 26-те шноли и ластици, които си купих (не, че имам много коса за връзване) бяха наритани в ъгъла, както са си в опаковките.
     А кривото настроение упорито ме дърпаше за полата. Имах някакви бегли идеи да сготвя нещо, но и третото влизане в кухнята остана безрезултатно. Човече усетило по тишината, че на мама и е криво, дойде и се гушна, така си и заспахме на дивана.
   Малко след  2 часа сутринта........ едни ейййй такива ококорени очи изфабрикувах. Свиреп глад за сладко ме беше стиснал за гърлото и крещеше "Захарта или живота!".
  Депресия, не депресия - живота мил! Ще се пече нещо сладко.
  Разтършувах се, пред очите ми беше изплувал миража на тоскански бисквити с дъх на амарето и неприлично количество бадеми, не би! Ни яйца, ни амарето, че и ванилията си сложих за екстракт и не е готова още. А, онези бишкоти.. с онзи бледо-жълт цвят и ухание......... ааааааааааа! Последва дълбоко прекопаване на остатъците ми от памет и се сетих, че имаше и вариант без яйца. На едно злочесто бяло брашно, виновно за провала ми от онзи ден втори шанс не му дадох и ги направих с пълнозърнесто.

(1) Продукти:
2 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. ситно смлени бадеми
1 ч.ч. цели бадеми
1/2 ч.ч захар (може и по-малко)
1/3 ч.ч мед
1/3 ч.ч вода
1 ч.л. сода бикарбонат
1/2 ч.л. сол
1 ч.л. канела (на прах, аз си я меля)
1 капачка алкохол (да не съм валат за амаретото)

(2) Смесете сухите съставки. Разтворете меда във водата.
*Загрейте фурната на 180 градуса.
(3) Замесете от двете лепкаво тесто.
(4) Разделете сместа и с мокри ръце оформете правоъгълници в намаслена тава (или застлана с хартия за печене).
* Пече се около 30 минути на 180 градуса.
(5) Извадете и оставете да се охлади за 10-15 мин. Нарежете с назъбен нож по диагонал на филийки около 1 1/2 см. дебелина. За да не се разтроши режете все едно е трион (такива движения, без натиск директно надолу).
(6) върнете филийките в тавата с разреза надолу и печете за още около 10-15 минути.

        Аз изядох и 4-те крайчета още топли преди второто печене :-) супер са си и така. Освен това докато чаках второто изпичане се зачетох в една култова тема при любимите ми вече мами от форум бг-мама и .. ги поизгорих.
       Ето, че стана време за кафе и още 2 от тези разкошотии.
За протокола, тези бишкоти са много трайни, ако се съхраняват в затворена кутия.
ДОБРО УТРО!

Няма коментари:

Публикуване на коментар