Кулинарно

петък, 17 септември 2010 г.

Закуска "French toast"

ПЪРЖЕНИ ФИЛИЙКИ (но не точно)

    Има дни, когато се събуждаш добре наспан, отпочинал и ... гладен! Стандартната бърза закуска или плод някак си изглеждат разочароващо недостатъчни. В тези дни една пържена филийка би била страхотен старт.
   Пържена? Само беглата картина на врящо олио, вмирисани дрехи и мазно чувство през целия ден ми сбръчква носа. Но как да го нарека това, като само това име познавам, всъщност и тук където живея и в ресторанта на времето ги наричахме "Френски тост" и не знам защо това топящо се великолепие е останало в зъзнанието ми като "пържено" при положение, че .. не се пържи.
   Отново за протокола, тази закуска е идеална за останали с приспиване гости. Стават още по-хубави ако са приготвени от вечерта и отлежали цяла нощ в хладилника. Така, на мен сутринта остава само да ги пъхна във фурната за 30 мин. и имам обираща овациите закуска за 8-10 човека и къща изпълнена с нежен аромат на ванилия.
 
(1)  Необходими продукти:
няколко филии хляб
3 яйца
300 мл. прясно мляко
1 ч.л. екстракт от ванилия
1 ч.л. захар
3-4 с.л. масло (разтопено)

(2) Разбийте яйцата, млякото, ванилията и захарта
(3) Намажете обилно тавичка с маслото
(4) Наредете филиите хляб
(5) Залейте ги с млечно-яйчната смес
** Оставете в хладилника (аз нямах това време и това го прескочих. Следствието не бухнаха толкова много).
(6) Преди печене, обърнете филийките, за да не остават отгоре сухи.
(7) Печете около 30 мин. на 200 градуса (или до златисто)
(8) Гарнирайте по желание

              То само вида им рано сутрин ти прави деня хубав, красиво, нежно, но засищащо. Как да не започнеш иначе безкрайно дългия петък с усмивка или... с "Не ме снимай, заради тези филийки косата ми остана като разплетена кошница"...



Е, като я видях после ми се прииска да е по-фокусирана...
косата си била идеално петъчна!

Няма коментари:

Публикуване на коментар